12. december 2018
A lot of managers assume that establishing a culture of innovation would require bringing young people into their organisations. I tell them they are wrong. I observe in practice that innovation is of all ages. This is supported by research of Benjamin Jones of Northwestern University. He states that a 55-year-old and even a 65-year-old have significantly more innovation potential than a 25-year-old. He based his conclusions on data on Nobel Prize winners and great inventors. I think I even...
29. november 2018
29 november 2018 - DDMA deelt de resultaten van het jaarlijkse Data Driven Marketing Onderzoek (DDMO). Het realiseren van een data driven organisatiecultuur (40 procent) wordt als belangrijke uitdaging gezien voor bredere implementatie van data driven marketing toepassingen. Ook zijn er grote verwachtingen voor nieuwe toepassingen, 59 procent verwacht een stijgend budget voor chatbots en het gebruik van AI is bijna verdubbeld van negen procent naar zestien procent. DDMA voerde het onderzoek uit...

28. november 2018
Big Data is het modewoord van 2016, 2017 en 2018 bij elkaar. Data is het nieuwe goud, zo krijgen we verteld. Gecombineerd met andere technologieën zoals Kunstmatige Intelligentie gaat het onze bedrijven enorm veranderen. Maar wat verandert er dan precies? En wordt ons werk er dan ook leuker van? En wat betekent het voor onze creativiteit? Kortom: hoe gaat Big Data de werkvloer veranderen? gehele (zeer interessante) postcast beluisteren bron: BNR
09. november 2018
In his now annual state-of-innovation talk at the a16z Summit in November 2018, Andreessen Horowitz’ Benedict Evans walks through where we are now in software eating the world… and how things may continue to change over the next 10 years. What’s the state of not just “the world of tech”, but tech in the world? The access story is now coming to an end, observes Evans, but the use story is just beginning: Most of the people are now online, but most of the money is still not. If we think...

18. september 2018
Big data onvoldoende op radar van Nederlands mkb - Grotere bedrijven hechten er meer waarde aan - Slechts 14 procent verwacht omzetgroei door big data - Experimenteren vanuit eigen bedrijfsactiviteit voegt waarde toe
08. november 2016
De perfecte digitale storm stelt de corporates voor ongekende uitdagingen. De veranderingen voltrekken zich razendsnel terwijl grote bedrijven ingericht zijn op stabiliteit. De leiders moeten het bedrijf klaar maken voor de toekomst, terwijl tegelijkertijd de winkel openblijft. Deze periode noemen wij de ‘ondertussenheid’. In deze boardroom issue beschrijven wij vier uitdagingen waarmee managers in de ondertussenheid worden geconfronteerd. De perfecte digitale storm De digitale...

08. november 2016
Ofschoon directeuren uit het Nederlandse bedrijfsleven zich bewust zijn van de snelle ontwikkelingen in digitalisering, zijn hun organisaties hiermee nog nauwelijks succesvol in de praktijk. Daarop duidt een enquête door OkDelta en Holtrop Ravesloot. Grote bedrijven in Nederland blijven achter met concrete digitaliserings-initiatieven. Projecten zijn schaars en geïsoleerd. Minder dan 30% van de ondervraagden heeft digitalisering in zijn strategie opgenomen. Dat betekent niet dat respondenten...
08. november 2016
Van de bedrijven met minstens 10 werknemers voerde een op de vijf in 2015 analyses uit op big data. De helft van deze bedrijven liet ten minste een deel van dit werk uitvoeren door een ander bedrijf. Dit meldt CBS. Big-data-analyse is het gebruik van technieken en softwaretools om vaak grote en ongestructureerde gegevensbestanden te analyseren. Enerzijds gaat het daarbij om eigen datasets, afkomstig van bijvoorbeeld apparaten of sensoren van het bedrijf. Een op de elf bedrijven analyseert deze....

14. oktober 2016
Dat veel winkels het in deze tijden lastig hebben, is alom bekend. Geplaagd door economische tegenwind, online concurrentie, en veranderend consumentengedrag zoeken veel winkeliers naar oplossingen. Het gebruik van innovatieve technologie biedt in de winkel diverse kansen. Het onderzoek dat we in dit artikel bespreken, laat zien dat een groot deel van de winkels hier weinig gebruik van maakt. De technologiegedreven winkel Al decennia lang zijn winkels bezig om hun bedrijfsvoering met...
01. mei 2011
Big data will become a key basis of competition, underpinning new waves of productivity growth, innovation, and consumer surplus—as long as the right policies and enablers are in place. The amount of data in our world has been exploding, and analyzing large data sets—so-called big data—will become a key basis of competition, underpinning new waves of productivity growth, innovation, and consumer surplus, according to research by MGI and McKinsey's Business Technology Office. Leaders in...